lite trevligt småprat bara…

Publicerat: 14 januari, 2013 i Böcker om sex & sex i böcker, Fittan, Sex i ord och bild
Etiketter:, , , , ,

Häromdagen bloggade jag om förortsslangord för fittan. Ett av orden som jag inte tidigare känt till var Poonani men det verkar vara tämligen etablerat även känt som Ponani/Punani. När jag googlade vidare, hamnade jag på en av mina favoritsajter Urban Dictionary och hittar ett nytt favoritord ”Poonani Tsunami”  vilket är ett uttryck för en överväldigande stor mängd lubrikation (slidsekret).

IMG_2846

Våra kära, queerfeministiska bokhandel Hallongrottan stänger. Det har varit rea över helgen och idag är sista dagen de har öppet, sedan upphör den fysiska butiken men webbshop, bokklubb och Hallongrottans vänner lever vidare. Jag hängde på låset när rean började under fredagen och gjorde ett antal fynd. Bland annat hittade jag ovanstående vykort, det är ju så att när man lärt sig ett nytt ord så dyker det upp lite överallt.

Varför är det så svårt att skriva sexskildringar i skönlitteratur? Den frågan är sannerligen relevant och kanske får jag några svar på det under onsdagkvällen. Jag har nämligen vunnit Bokhoras tävling. På onsdag kommer jag att få en packe böcker och delta i en livesändning med en exklusiv paneldiskussion med författaren Lev Grossman. Rubriken lyder ”Sex i litteraturen – varför är det så svårt?” och i panelen ingår, förutom Grossman, Jessica Björkäng, författarna Lina Forss, Augustin Erba och regissören Malin Westberg. Alla har de åsikter om varför det finns så mycket litteratur där allting stämmer utom partierna med sex och erotik. Jag får ta med mig tre vänner och har en plats över. Hör av er till mig om ni är intresserad av att hänga på.

På vägen till tunnelbanan imorse tvärstannade jag framför en reklamskylt från Försvarsmakten och fnissade lite. En ex-flickvän och jag blev ordentligt osams en gång i tiden runt just detta. Hon tyckte att jag skulle göra om alla mina hyllmeter med böcker i färgordning och jag brast ut i ett gapskratt och sade att det var det mest anti-intellektuella jag hört talas om. Det gillade hon INTE. Jag skulle aldrig sätta mina böcker i färgordning, hur skulle jag då hitta något?IMG_2850

kommentarer
  1. […] glädje kom tre av mina nominerade ord med. Det var Poonani och Poonani Tsunami som jag skrev om här. Dessutom nominerade jag också det fantastiska ordet pantsex som jag tror att fanns som månadens […]

Kommentera

