Lovers_317

är namnet på en underbar bok som jag fick av en av  mina söner i julklapp. Det kanske bästa med boken är att den är tom, det är en anteckningsbok som en själv får fylla med anteckningar och teckningar. Den marknadsförs som ”the poetic and stylish notebook, for lovers. A diary of dream dates.”

Kanske skall jag skriva om alla mina älskarinnor och älskare och hur de brukade ta på mig för att parafrasera en titel av Kerstin Thorwall. Dessutom får jag tips från hemsidan om att; ”If you feel that your lovers diary needs to have some extra names in it, Archie Grad have compiled a list of the Greatest lovers of all time.”

Jag brukar dessutom förorda sexdagbok som ett sätt ett sätt att utforska och lära känna sig själv sexuellt. Det kan ge ovärderlig hjälp att få perspektiv på den egna sexualiteten. Dessutom kan en se mönster som kan vara svåra att upptäcka annars. En sexdagbok ger också ett livsperspektiv.

Skriv exempelvis om;

  • Dina tankar om sex
  • Skriv om när du onanerat
  • Skriv om när du haft sex
  • Fundera på vad som var bra och mindre bra
  • Är det något du funderar över
  • Skriv om dina sexfantasier
  • Skriv om dina sexuella drömmar
  • Stämningar, platser, kläder, cybersex, bilder
  • Har din syn på dig själv förändrats från barndom tills nu?
  • Vad har påverkat ditt sexliv på avgörande sätt?
    a. Vad har blivit bättre?
    b. Vad har blivit sämre?Om du tar mediciner, hur tycker du att den påverkat ditt sexliv?
  • Hur har olika relationer påverkat ditt sexliv?

Kanske blir det en sexdagbok, men än ligger den med blanka sidor.

Inlägg dag 2 i#blogg100.

kommentarer
  1. bokoholist skriver:

    Får en vara med om en bara har hånglat? 😉

  2. Suzann skriver:

    Om det var ett bra hångel som var värt att komma ihåg, så absolut! Du är därmed noterad!

Kommentera

