Drog direkt från Arlanda vidare till Malmö Airport och sedan till Lund och P6 för att föreläsa om fenomenet heterosexualitet. De har en heterovecka där och pratar om heterosexualitet utifrån olika infallsvinklar.

Skärmavbild 2013-03-19 kl. 23.08.01

Jag föreläste ikväll om hur heterosexuella har sex. Spännande nog så inbjöd de en icke-heterosexuell person att föreläsa i ämnet.  Nåja, förutom teoretisk kunskap i ämnet så har jag också haft heterosex. Det är lätt att ha fördomar om hur heterosexuella gör när de har sex eftersom samlag med penis i vagina  är det som oftast  förknippas med heterosexualitet. Det stämmer visserligen att många har omslutande sex men tro det eller ej, de gör också andra saker när de har sex.

Ibland känns dock heterosexuella lite fantasilösa då de lätt tror att sex bara är samlag. Detta visar sig inte minst när (läs heterosexuella män) frågar hur kvinnor egentligen gör när de har sex med en annan kvinna. Då tycker jag ofta synd om dem och tänker att de borde fått någon form av sexuellt bistånd som en bok i ämnet eller så.

Vissa tror att heterosexualitet är något stabilt men det är sällan så. Många kvinnor har exempelvis fantasier om att ha sex med en annan kvinna trots att det är heterosexuella. Ibland händer det också att heterosexuella har sex med någon av samma kön.

När jag gick ut från ankomsthallen på Arlanda idag så var det flera heterosexuella som blev mottagna av sina partners. Några kysste varandra mitt i hallen. Jag kan ibland tänka att det känns lite konstigt när heterosar hånglar offentligt, det är liksom som om de måste manifestera sin heterosexualitet.

Ändå måste jag verkligen säga att det är helt okey för mig att det finns personer som är heterosexuella. Jag accepterar det fullständigt. Det finns visserligen några avarter av heterosexualitet, men alla är inte lika extrema utan de flesta är snälla och precis som mig och dig.

Om du vill lära dig mer om heterosexualitet så kan jag tips om en bra och lättläst bok i ämnet. Sandra Dahlén skriver mycket bra om ämnet för dig som vill veta mer!

9789185243358_200_hetero_haftad

Vissa heterosexuella tror att det bara finns två kön. Andra heterosexuella måste kämpa hårt för att bli en riktig man eller en riktig kvinna. Ibland tror jag att det underlättar att vara med i en dokusåpa om en vill bli en riktig man eller kvinna.

Skärmavbild 2013-03-19 kl. 23.26.59Skärmavbild 2013-03-19 kl. 23.27.30

Själv kom jag ut som bisexuell i Hänt Extra när jag var med i en dokusåpa.

#blogg100, dag 56.

kommentarer
  1. Marre skriver:

    Den där grisen som är med på bilden med Fredrik och Lena kan det verkligen bli sådana av hetrosex??? 🙂

  2. Men hördu Suzann, visst var det väl ändå bi du kom ut som?

Kommentera

