Några sanna historier från ett X2000 mellan Malmö och Stockholm

Publicerat: 10 april, 2013 i Sexleksaker
Etiketter:, , , ,

De senaste åren har jag åkt väldigt mycket tåg. Just nu sitter jag på ett x2000 från Malmö mot Stockholm. Lade nyss ut en oskyldig uppdatering på Facebook om att jag just åkte tåg men kände att jag behövde lägga till att jag sitter på rätt tåg därför att det hänt mer än en gång att något blivit fel. Nu dröjde det bara någon minut innan jag fick en rad insinuerande inlägg.

Skärmavbild 2013-04-10 kl. 17.56.08Detta har sin förklaring i att jag delat med mig av små episoder från mina tågresor på Facebook. Den första historien kan åskådliggöra baksidan av att vara en Sex Educator ute på resor inte sällan med utrustning i väskan.

Jag är på väg med tåg för att hålla en utbildning. Jag hittar en plats bredvid en äldre herre i kostym. Han ser mycket respektingivande ut och jag sätter försiktigt ner min väska mellan benen och börjar läsa i en bok. Det blir en spännande läsning och jag är helt inne i bokens handling när jag känner att någon rör vid min arm. Min tanke är att han oavsiktligt råkat komma åt mig när han ändrat sittställning så jag bryr mig inte om detta. Efter en liten stund känner jag att någon återigen tar i min arm så jag avbryter läsningen och vänder mig mot herrn i sätet bredvid. Han säger belevat och lugnt;

–       Ursäkta mig, men damens väska både låter och rör på sig!

Jag tittar ner och märker att det är sant, min väska både låter och rör på sig. Då slår det mig, en av mina dildos som jag använder i sexualundervisning som sexolog har gått i gång. Jag rotar runt i väskan och drar upp en lång ljusgrön dildo med steglös vibrator och trycker av den och säger;

–       Åhh, den går alltid igång och lägger lugnt ner den igen.

Därefter återgår jag till min läsning och ungefär tio minuter senare så slår det mig att mannen kanske trodde att det var min egen. Jag inser då att det enbart verkar löjligt att börja förklara att jag har den för undervisning så jag är tyst. I mitt stilla sinne undrar jag vad han tänkte om min gröna maskformade dildo med steglös vibrator….

En annan gång när jag klev på tåget satt en man på min plats. Han frågade om det var min plats och jag svarade ja men att det var okey att sitta på platsen bredvid. Han frågade med ett slemmigt flin om jag kunde sitta på den här (en flaska Ramlösa) som stod på sätet. Jag bad om ursäkt och frågade vad han sade, säker på att jag hört fel. Han upprepade dock den något oförskämda frågan och då hör jag mig själv säga.
-Ja för fan, spotta på den och placera den på rätt ställe så kan jag nog sitta på den. Han tystnade och sa inte ett ord till Norrköping där jag klev av. Är fortfarande inte helt säker på att detta var en god strategi för att bemöta en oförskämd fråga…

När jag pluggade på Malmö Högskola och bodde i Uppsala så blev det mååånga låååånga tågresor.

Om man bor på nattåget i en sovkupé regelbundet så blir det nästan som ens andra hem. Jag har hittat mina vanor och sätt att få det så trivsamt och trevligt som möjligt. En gång insåg jag dock att jag nog gjort det lite för mycket till mitt andra hem. Som medveten kvinna strax över 40 år, (läs 45 år) med en liten släng av hypokondri och cancerfobi är jag naturligtvis noggrann att med att känna igenom mina tuttar en gång i månaden. Vid varje knöl eller knuta i min kropp är jag direkt beredd att lägga in mig på hospice och ta tårdrypande farväl av mina barn och min familj.

Nu har jag beställt en SMS-tjänst som varje månad påminner mig att titta och klämma igenom mina hängande och slängande bröst. När jag en kväll på Stockholms central klivit på tåget så piper mobilen och en påminnelse om självundersökning av brösten finns där. Jag konstaterat att jag är ensam i kupén så av med tröjan och behån och upp med armarna för att kolla in rattarna. Jag klämmer igenom både lyfter, vrider och vänder på dem och erfar så småningom att någon busvisslar. Jag tittar på perrongen och märker att jag glömt att dra ner rullgardinen och tåget står kvar på stationen. Ett gäng killar jublar, visslar och pekar och jag drar snabbt ner rullgardinen med hettande kinder. När jag väl lagt mig tillrätta och tågets vaggande rytm är igång väljer jag att se det som en levande instruktionsfilm för vikten av att klämma igenom sina tuttar en gång i månaden.

#blogg100, dag 78.

kommentarer
  1. Katja skriver:

    du är underbar – kolla vad jag skrev på Yoni – innan jag sett detta faktiskt! kram

  2. Susanna skriver:

    Hahaha…skrattar hejdlöst och kan se bilderna framför mig…
    Sen är du ju en klok kvinna som klämmer och känner…:-)

  3. Anna-Karin skriver:

    Du har ju ett underbart sätt att hantera situationer som åtminstone skulle få mig att gå under jorden i månader! 🙂 Beundrar dig än mer för att du arbetar med det du gör.

    • Suzann skriver:

      Jag gör ständigt sådant jag borde skämmas för. Senast var i tisdags på träffen på Nordstedts förlag med arton andra kvinnor som jag aldrig träffat. Då och där gick jag hela kvällen med en blus ut och in. Märkte det först när jag kom hem och konstaterade att förutom de synliga sömmarna satt en stooor lapp med stor storlek, tvättråd och bild på ryggen.

Kommentera

