Målgång 130502 kl 20.48

Publicerat: 2 maj, 2013 i Fittan, HBT, Sexualpolitik
Etiketter:, , , ,

Jag gick i mål!

blogg100-logotype-150x150

Idag är det de 100:e inlägget på lika många dagar. Antog bloggutmaningen #blogg100 som startade onsdagen den 23 januari 2013 och har sedan dess publicerat en nytt inlägg varje dag med taggen #blogg100. Jag kommer att fortsätta att blogga men inte med ett inlägg varje dag för det har ibland varit tufft. Trots resa till USA, sjukdom och stress har jag ändå fixat det. Törs inte tänka på hur många timmar som har gått åt men det har varit ett bra sätt att träna sitt skrivande på.

Det första blogg100 inlägget handlade  Om intimaccesoarer i sensuella livsstilsbutiker, golden penis och en gråskugga från Snuskiga Akademin. Jag gillar ord, och lyfte hur annonser för sexleksaker beskrev sina produkter som intimaccesoarer. Jag hittade en ordlista i det lesbiska livstilsmagasinet Diva där jag specifikt ville lyfta fram begreppet golden penis – män som tror att de kan omvända lesbiska kvinnor bara de får smaka på hans specifika kuk. Bland det bästa orden som jag då sett i Snuskiga Akademien var Gråskugga vilket är ett annat ord för BDSM-nybörjare.

Jag har från det att blogg100 började tills nu, mer än tredubblat mitt besökarantal. Det är allra vanligast att personer kommer till min hemsida från Facebook.

Absolut mest besökare har inlägget Tips på vilka du bör undvika att knulla med! till min stora glädje. Där konstaterar jag att det det som är riktigt riskfyllt är absolut INTE att ligga med någon som bär på hiv utan att ligga oskyddat med okunniga fördomsfulla personer som tycker att hiv-positiva inte borde ha sex. De är dessutom smittbärare av farliga fördomar och intolerans. Sådant är det viktigt att skydda sig emot! Mest klickade länk på min blogg är Vi lever alla med hiv.

God tvåa är För fet för ett fuck där jag konstaterar att om du blir dissad av någon för att din kropp inte är enligt normen så är det inte dig det är fel på utan normaten som internaliserat fettfobin.

De vanligaste sökorden för att komma till min blogg är mycket intressanta; hårig fitta, håriga fittor, fittor, vackra fittor och hår på fittan. Varför detta otroliga fokus runt hår på fittan? Är det så att det finns en längtan tillbaka till tiden då en kunde smyga runt i buskarna?

Hittade ett kul inlägg på temat; Bring the bush back!

#blogg100, dag 100.

kommentarer
  1. Susanna skriver:

    Ja, jag hoppas verkligen att du fortsätter att blogga för det har varit mycket intressant läsning. Du är bra på att skriva och hitta essensen på djupet så att säga… 🙂 Jag hittade hit genom fitt for fight och har tack vare dig hittat fler intressanta länkar till fler bloggar om detta så delikata och viktiga ämne. Det är mycket spännande att få ta del av tankar omkring detta.

Kommentera

