Rocky har hängt med ett bra tag nu och många är de som har någon favoritstrip som sitter på kylskåpet eller anslagstavlan. Serien är tecknad av Martin Kellerman. Rocky om Sex (utgiven på Kartago 2012) är ett samlingsalbum med seriestrippar om när Rocky ligger runt. Sereierna är hämtade från tretton års produktion.

750392662

För det allra mesta lever Rocky ett till synes ganska trist singelliv med ett antal engångsligg som inte verkar ge honom speciellt mycket. Tvärtom är han tämligen blasé och självupptagen till max.

Jag gillar serier om sex och jag har gillat en del av Rockystripparna så detta album köpte jag direkt det kom ut. Har läst några sidor då och då men väntar bara på att det roliga skall komma men det gör det aldrig. Visst skrattar jag till någon gång och ett och annat fnitter släpper också över mina läppar men mest blir jag beklämd. Unken kvinnosyn, hbtq-skämt och några riktigt kränkande strippar om transpersoner roar mig inte.

Mellan gängen av serestippar finns seriösa frågor om sex som personer skickat till andra tidningar och som här istället besvaras Martin Kellerman och ett gäng andra killar(?). Dessa uppges komma från Rockymagasinet. Det är obegripligt vad dessa fyller för funktion. Ofta låter det som ett gäng brölande tonårskillar under en kväll med för mycket öl där de tycker att de själva är otroligt roliga men andra runt omkring tycker mest att det är besvärande.

Skärmavbild 2013-07-22 kl. 22.11.58

Kommentera

