Sitter på ett hotellrum i Göteborg och dreglar över the Scientific program for 21 st Congress of the World Association for Sexual Health. Imorgon åker jag till Brasilien, närmare bestämt Porto Alegre för att delta på sexologikonferensen där. Jag har varit på två tidigare konferenser, i Göteborg och i Glasgow. Sist jag kom hem så var jag så uppfylld av ny forskning att det tog månader att läsa in sig på alla intressanta forskningsartiklar och följa upp intressanta sexologiska talare. Dessutom var jag helt uppfylld av nya ideér och energi, hoppas naturligtvis på en favorit i repris. Det är också en perfekt arena för att knyta nya kontakter och nätverka. Jag var så angelägen att få åka att jag till och med förhandlade om att åka hit istället för sedvanlig lönehöjning.

Skärmavbild 2013-09-18 kl. 20.14.51

Som projektledare för hbt-kvinnor och alkohol kommer jag att presentera en poster på delresultat om Alcohol and the impact on LGBT women’s sexual feelings and behaviour. Förutom intressanta resultat så är den så otroligt snygg efter att min kollega Mathilda Piehl layoutat och Bitte Andersson ritat bilderna till.

Jag lovar att blogga, facebooka och twittra från konferensen. På twitter så hittar du mig här; @SuzannLdotter

Kommentera

