Läser; Zombie – en överlevnads guide, om hur en skyddar sig mot de levande döda. Eftersom jag snöat in på ämnet zombiesex så är det minst sagt lite intressant att forska vidare i ämnet.9789177423805_200_zombie-en-overlevnadsguide_haftad

Författaren framför tesen att zombies blir till genom att viruset solanum överförs till en människa. (Icke att blandas ihop med solanin. Jag blev plötsligt lite orolig för de gröna potatisar jag ätit under årens lopp). Det handlar om en blodsmitta och så fort viruset har kommit in i blodomloppet så sprids det i kroppen och hjärtat stannar. En mutation äger rum och ett nytt organ uppstår. Vissa kroppsfunktioner kvarstår medan andra får en annan funktion och vissa stängs av. Vad gäller genitalierna så dör könsorganen och består endast av död vävnad vilket innebär att zombies är impotenta och sterila. De odöda har inte heller visat några tecken på sexualdrift, varken gentemot sin egen art eller de levande. Odöda kan med andra ord inte befrukta andra odöda och därigenom föda nya odöda. Försök med att befrukta zombieägg med mänskliga spermier och vice versa har misslyckats.

Vidare framgår att zombier inte har några kroppsliga förnimmelser då alla nervreceptorer är och förblir döda efter återupplivandet. Människor har förmågan att uppleva fysisk smärta och ser det som en signal om att kroppen är skadad. Oförmågan att känna igen och undvika smärta gör de odöda till fruktansvärda för även om en zombies kropp är svårt skadad så kan den fortsätta attacker tills ingenting återstår. Note to my self, vid presumtivt BDSM-sex med zombies, ta det lite lugnt, detta med säkerhetsord fungerar troligtvis inte för en zombiedonna.

Skärmavbild 2013-12-08 kl. 19.29.48
Författaren hävdar vidare att det inte finns någon som helst dokumentation på området sexuell kontakt med en odöd. Detta står dock i konflikt med det som jag numera lärt mig är ”en ny sorts zombie” som visar sig kunna känna och tänka och prata och till och med ta hänsyn.

För mig som arbetar med sexuellt överförbara infektioner och räknar mig till arten levande så blir det naturligtvis en intressant fråga hur jag behöver förhålla mig till säkrare sex. Viruset solanum är varken vatten eller luftburet. Infektionen kan således endast överföras via utbyte av kroppsvätskor. Många har hävdat att överföringsrisken är låg då odödas kroppsvätskor är mycket trögflytande. Kyssar och oralsex är med andra ord inte speciellt riskfyllt då zombiepatogenerna måste införas direkt i blodet. Läser på en amerikansk sajt att de ändå rekommenderar slicklappar. Personligen är jag otroligt negativ till slicklappars reella förmåga att förhindra överföring. Mitt råd blir således att vid anala och vaginala samlag använda kondom. Men med tanke på den döda vävnaden så rekommenderas strap-on oavsett genital uppsättning vid lust till penetrativt sex.

När processen av kroppsligt förfall blivit alltför extrem och kroppsdelarna börjar falla sönder och vätska läcker från olika kroppsdelar är det värt att investera i en stor rulle med plastfolie.  Detta kan med fördel förenas med mumifiering dvs att binda någon till nästan total orörlighet.

Swedish Zombie gjorde ett mycket intressant inlägg på sin blogg om skönlitterärt zombiesnusk. Där pekade de på att jag missuppfattat sexet mellan zombies i boken Warm Bodies där två zombier som försöker ha sex. Det visar sig att det istället handlade om ett härmande mänskligt liv mer än egentlig lusta. De recenserar dessutom en rad böcker inom genren zombieerotica.

 

kommentarer

Kommentera

