Zombies och sex på Swedish Zomcast

Publicerat: 13 januari, 2014 i Böcker om sex & sex i böcker, Erotik, sex with zombies
Etiketter:, , ,

Jag blev minst sagt hedrad när jag fick en inbjudan från Swedish Zombie om att komma och prata zombies och sex i deras Swedish Zomcast. Mitt intresse för zombies och sex är nytt och min kunskap är begränsad. Det är dessutom inte det lättaste ämnet att hitta relevant information runt, specifikt inte forskning😉 Jag har dock letat i forskningsartiklar, på nätet, läst zombie-erotica och sett på Zombieporr.

Vill du lyssna? Här är Swedish Zomcast 10: Sex och zombier

Skärmavbild 2014-01-11 kl. 23.17.57

Med anledning av detta så har jag läst mitt första verk i genren zombieerotik. Det blev Zombie Erotica, an undead anthology about sex, edited by Anthony Giangregorio, Tyvärr visar sig författaren var en som de lärda kallar för zombievärldens skojare. En sväng på nätet bekräftar att denne författare ses som synnerligen oseriös.

9781611990058_large_zombie-erotica_haftad

Hur var boken då? Den består av en rad helt olika noveller men samtliga nästan helt utan kåtfaktor skulle jag vilja säga. Det är synnerligen sexistiskt, det är språkligt dåligt och dessutom hela tiden med humoristiska inslag som jag har lite svårt att förstå mig på. En av de mest osmakliga handlar om en pappa som tar sin tonåriga son till traktens bordell för att han skall initieras i vuxenvärlden. Själv blir han sugen att prova på en kvinna som han får göra precis vad han vill med, hon visar sig vara en zombie, därav rätten att bete sig hur som helst. En del sex, men allt tämligen klumpigt utan finess.

Kommentera

