Mein lesbisches Auge

Publicerat: 20 juli, 2014 i Uncategorized

Ikväll (läs i natt) plockade jag fram tre böcker som jag köpte för för någon vecka sedan när jag var i Berlin och hälsade på Inte så Anonyma biblioholister. gay museet hittade jag en fantastisk serie böcker med exklusiva artiklar, berättelser, essäer, kommentarer, bekännelser, bekännelser och bilder. De heter, översatta till svenska, årsbok över lesbisk erotik. Alltså så otroligt underbart! Jag köpte de fyra sista årgångarna i tre böcker. Bilderna är den stora behållningen, speciellt för mig som måste stava mig genom varje text med google translate bredvid. Gymnasietyskan från tjugo år tillbaka är till liten hjälp. De kommer från internationella fotografer och konstnärer.

Mein lesbisches Auge 14, handlar om bland annat, stora och små, melankoli och vampyrer, bilderna på skärmen, lesbisk bland många heterosexuella kvinnor, Ravenous fruar,  vardagsnöje, psykoanalys, klassamhället, sko, jul och portmonnäfetischer.

lesbisches auge 14

I detta nummer finns bilder av Gabriela Francik, Barbara Gibson, Goodyn Green, Grit Hachmeister, Amy Hany, Marta Kochanek, Shilo McCabe, Elsa Quarsell, Camilla Storgaard. Några bilder från denna;

 

c-konkursbuchLA14-Shilo Mc Cabe4Copyright Shilo McCabe

1n-c-konkursbuchLA14-Shilo Mc CabeCopyright Shilo McCabe

1n-c konkursbuch LA 14 esperanza morenoCopyright Esperanza Morena

*

Mein lesbisches Auge 12/13 handlar om, romantik, feer, änglar och djävlar, SM, sex och åldrande, skönhet och erotik i antiken, butch /femme, arbetskläder och mycket mer.

LA-net

I detta nummer finns bilder av bland annat Agniezka Dellfina, Gabriela Francik, Marta Kochanek, Anastasia Kuba, Anja Müller, Silvia Sanchez & Estela Francés, Anna-Stina Treumund.

IMG_9394Copyright Enrica Cotello

 

IMG_9392

 

IMG_9397Copyright Laura

*

Mein lesbisches Auge 11 handlar om den första kyssen, att lära sig sex, ”jag onanerar”, drömmar, god smärta, våld, kärlek, polyamori, separationer, lesbisk ikonografi, ”Beauty & Body Images”.

 

cover-lesb-auge11

Bilder av Marta Kochanek, Zanele Muholi som jag tidigare skrivit om, Shilo Mc Cabe, , Esperanza Moreno, Violetta Jara, Sadie Lee, Anja Müller, Sophie von Stillfried. Några bilder från denna;

 c esperanza moreno 3Copyright Esperanza Moreno

stillfried1Copyright Sophie v. Stillfried

Konkursbuch Verlag Claudia Gehrke ger även ut en hel del annan spännande litteratur och det verkar också finnas en Mein schwules Auge om och för män.

 

Kommentera

