Det var lite tunnsått med sex på årets bokmässa. Visst finns det bara en letar men inte den utsträckning som jag skulle vilja. Kanske är jag en sexboksnymfoman…

Igår lyssnade jag på en fantastisk poetry slam uppläsning i Rum för poesi där flera av dikterna hade just temat sex. Håll ögon och öron öppna för dessa poeter, suveränt bra; Lina Arvidsson, Maria Maunsbach, Lovisa Appelkvist, Albin Baltasar.

 IMG_0725

Igår var jag även på ett seminarium om ”synen på sexualitet och sjukdomar” med Carol Rifka Brunt ”Låt vargarna komma”, Jenny Jägerfeld ”Här ligger jag och blöder” och Mats Strandberg ”Engelforstrilogin”. Mycket intressant tema. Idag kom till min stora glädje Carol Rifka Brunt till vårt bokbloggsmingel och vi fick hennes bok och en vacker tygpåse. Boken utspelar sig 1987  i New York. Då insjuknar och dör flera unga män i sjukdomen aids. Den fjortonåriga Junes älskade morbror, konstnären Finn dör och först efteråt June vetskap om hans ”speciella vän” Toby. Det är hennes mamma som kallar Toby så, det är också hon som anklagar Toby för att ha dödat Finn och June får absolut inte ha något med honom att göra.

Här signerar Carol Rifka Brunt boken till mig.

IMG_0789

Någon att lita på i dessa sammanhang är naturligtvis Vertigo förlag. (Ni tillhör väl Stormtrupperna och stödjer denna kvalitetsutgivning?) Där FYNDADE jag Juliette 1-6 av Markis de Sade i tre stora volymer för enbart 300 kr

IMG_0808

Några andra fynd var dvd-filmer för 12.50 styck.

IMG_0811En bok som jag definitivt INTE handlade var ”fyndet, när kvinnor älskar kvinnor” som jag köpte på  2012 års bokmässa och som även i år fanns till försäljning.

bild

Kommentera

