99 trappsteg och dubbel rebound

Publicerat: 13 augusti, 2018 i Böcker om sex & sex i böcker, Erotik, Sex i ord och bild
Etiketter:, ,

Jag fick ett mail om erbjudande om att recensera en ny erotisk roman. Jag nappade och i lådan kom författaren Ebba Lovins andra bok 99 trappsteg och dubbel rebound. Hon debuterade  2016 med romanen ”Som jag bäddar får jag ligga” och denna är hennes uppföljare. Ebba Lovin är en pseudonym.

3,

Framsidan andas chick-lit och motsvarar också innehållet vilket närmast är att betrakta som en erotisk chick-lit. I fokus står den relativt nydumpade Lisa med ett stort behov av en omstart i tillvaron. Hon är ung, snygg och framgångsrik med en uppmuntrande väninna i form av Clara. Lisa får en kombinerad inflyttnings och singelpresent av Clara i form av medlemsskap på några olika dejtingsajter samt en svart morgonrock i siden. Hon börjar dejta och och delar upplevelsen med så många andra. Därute finns mycket sand och få guldkorn.

Det sköna med Lisa är att hon inte är helt desperat efter kärlek. Hon har inte haft sex på ett halvår är kåt och vill ligga, däremot inte till vilket pris som helst.

Jag har ingen panik. Orgasmer kan jag få ensam. Det var djävligt skönt i duschen igår. Men jag vill känna värme och hud.

Efter något bottennapp med en kille som byggt en fiskebod i sin hall får hon en läckerbit på kroken men det strular till sig. Men som bekant, efter regn kommer solsken och situationen löser sig på ett lite oväntat sätt. Det visar sig att Lisa är storfiskaren, herself.

Lisa är kåt utan att be om ursäkt för det och tar för sig sexuellt både i ingående beskrivna onaniscener och sexuella situationer med män. Hon är inte ett objekt för mäns lustar utan ett tydligt beskrivet sexuellt subjekt.

Detta är ingen stor litteratur eller inte heller en välskriven roman men det är bra brukserotik för heterosexuella kvinnor.

 

 

 

 

 

Lämna en kommentar